قیمت نصب ایزوگام

ارائه دهنده انواع خدمات ایزوگام و قیرگونی

قیمت نصب ایزوگام

ارائه دهنده انواع خدمات ایزوگام و قیرگونی

  • ۰
  • ۰

انواع ایزوگام

انواع ایزوگام

 

انواع ایزوگام بر اساس ماده ی تشکیل دهنده ی آن :

۱- ایزوگام پلیمیری با استفاده از قیر خالص ۶۰-۷۰ : عنصر اصلی در این نوع ایزوگام، قیر خالص ۶۰-۷۰ بوده، و دارای کیفیت بسیار بالایی در مقایسه با ایزوگامدمیده است. از این نوع عایق درکف استخر ها ،جلوگیری از نم و روطوبت و برای پوشاندن پشت بام‌هااستفاده میشود.

قیر خالص ۶۰-۷۰درصد از پالایش نفت خام به دست می آید. در اثر حرارت دادن نفت خام ، بنزین،حلال های نفتی،نفت چراغ،نفت گاز و سایر روغن های سبکدر برج های تقطیر پالایشگاه جدا شده و در گرمای بیش از حدود ۳۸۰ درجه ( در فشار عادی ) قیر آن به جا می ماند که به صورت جامد یا نیمه جامد است . قیرهایخالص ، درجه نفوذشان نامگذاری شده اند . قیر ۶۰-۷۰ در آب بندی پشت بام ها به مصرف می رسد .

مواد مورد نیاز جهت ساخت ایزوگام پلیمری : قیر خالص ۶۰-۷۰ پلی استر ، تیشو ، لایه آلومینیوم ۱۴ الی ۱۶ میکرون،پلاستیک پشت لایه ایزوگام،پودر تالک،مواد APPدرجه ۱ و ۲، پوشال گونی پلاستیکی .

 

۲- ایزوگام و قیر با استفاده از نفت کوره ( مازوت ) : عنصر اصلی در این نوع ایزوگام قیر دمیده است و به نسبت ایزوگام پلیمری کیفیت پایین تر و عمر کمتری دارد .

قیر دمیده : قیر دمیده از دمیدن هوای داغ به مازوت به دست می آید . در این فرآیند ، هوای داغ با دمای ۲۰۰تا۳۰۰ درجه توسط لوله های سوراخ دار به محفظه حاویمازوت دمیده می شود . در  اثر انجام این فرآیند ، اتم های هیدروژن موجود  در مولکولهای هیدروکربورها ، با اکسیژن هوا ترکیب می شود و با تشکیل آب ، عملبسپارش اتفاق می افتد . قیر دمیده نسبت به قیر خالص دارای درجه نفوزی کمتری است ، درجه نرمی کمتری دارد و حساسیت کمتری نسبت به تغییرات دما دارد.ایننوع قیر بیشتر در ساختن ورق های پوششی بام،باتری اتومبیل ها و اندودکاری مورد استفاده قرار می گیرد. علامت اختصاری قیر دمیده ( R ) میباشد.

مواد مورد نیاز جهت ساخت ایزوگام دمیده : قیر دمیده،پلی استر،تیشو،لایه آلومینیوم ۱۴ الی ۱۶ میکرون ، پلاستیک پشت لایه ایزوگام ، پودر تالک.

 

_ تقسیم بندی انواع ایزوگام بر اساس نوع لایه های به کار رفته ( تیشو و پلی استر ) :

۱- ایزوگام تک لایه ( شامل پلی استر دوخته ) : این نوع ایزوگام به نسبت نوع دو لایه ظریف تر و قابلیت انعطاف بیشتری را دارد .

۲- ایزوگام دو لایه ( شامل تیشو و پلی استر ) : این نوع ایوگام ضخیم تر از نوع تک لایه بوده و دارای استحکام بیشتری می باشد .

 

تقسیم بندی انواع ایزوگام براساس پوشش آلومینیومی روی آن :

۱- ایزوگام با روکش آلومینیوم : با توجه به روکش آلومینیومی ، این نوع ایزوگام در جاهایی که در تابش نور مستقیم آفتاب است کاربرد زیادی دارد.

۲- ایزوگام  بروف روکش آلومینیوم : این نوع ایزوگام بیشتر جهت عایق کاری سرویس های بهداشتی ، پی و … به کار میرود .

عایق بندی رطوبتی ساختمان‌ها که تا چهل سال گذشته به صورت سنتی، با آسفالت و قیر گونی انجام می‌گرفت با پیدایش عایق‌های رطوبتی و مزیت‌های این نوع عایق‌ها به تدریج جای خود را به این عایق‌ها دادند. امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها چه در مرحلهٔ پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی انجام می‌گردد.

چیستی و کاربرد

ایزوگام پوشش مقاومی از قیر و الیاف مصنوعی است که با گرما بر بستر بام چسبانده می‌شود و از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود جلوگیری می‌کند. عمر ایزوگام بطور میانگین ۱۰ سال است.ایزوگام پدیده‌ای است صنعتی و متکی به دانش، آزمودگی(تجربه) و فناوری در راستای ایمن سازی سازه‌ها در برابر نم و رطوبت پیش آمده از بارش برف و باران.ایزوگام که گونه‌های گوناگونی دارد، پس از گذر از آزمون‌های گوناگون، در آزمایشگاه‌های کارخانه‌های فرآوری، ضریب پایداری‌اش را افزایش خواهند داد.


منبع : قیمت ایزوگام

  • ۹۸/۰۳/۳۱
  • احمد رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی